El Departament d’Educació amb la col·laboració de QUALIcat, organitza:
Curs d’avaluadors e2cat
Modalitat: Semipresencial
Dates i horari: El curs es desenvoluparà del 28 de març al 26 de maig. Hi haurà 4 sessions presencials de 9,30 a 13,30 a ESCI-UPF, Passeig Pujades 1 Barcelona
- Sessió 1: 28 de març. Conèixer el model e2cat 2020, eixos 1,2,3 i 4
- Sessió 2: 11 d’abril. Saber fer i entendre una memòria e2cat en els eixos1, 2 3 i 4.
- Sessió 3: 2 de maig. Conèixer els eixos 5 i 6. Processos d’E/A i Resultats
- Sessió 4: 9 de maig. Saber com presentar els processos d’E/A i els resultats del sistema d’indicadors i avaluar-ho
- Treball no presencial: Presentació dels treballs elaborats a classe. Avaluació i puntuació d’una memòria real d’un centre. Lliurament fins el 26 de maig.
Durada: El curs tindrà una durada total de 30 hores, de les quals 16 hores correspondran a sessions presencials i 14 hores a sessions no presencials.
Persones destinatàries: Coordinadors/es de qualitat, directors i altres persones que puguin tenir coneixements del model d’excel·lència educativa e2cat i vulguin actuar com a avaluadors.
Nombre de places: 35
Formadors: Olga Romero ( Coordinadora de Xarxa DdE) i Pere Canyadell ( President QUALIcat)
Requisits : Volem persones motivades i compromeses amb el sistema de gestió en base al model e2cat per actuar com avaluadors.
Objectius:
- Formar i actualitzar a professorat expert en el contrast de memòries segons el model d’excel·lència educativa e2cat.
- Disposar d’un equip d’avaluadors sèniors.
Programa / Continguts:
1 Sessió: “Un bon avaluador coneix molt bé el model e2cat”
- Introducció a l’excel·lència
- Presentació e2cat:2020. Diferències respecte versió 2015
- Eixos 1, 2, 3 i 4
- Lideratge i estratègia
- Persones
- Recursos
- Grups d’interès i entorn
2a Sessió: “Un bon avaluador sap com fer una memòria i l’entén”
- Com elaborar una memòria, requisits que cal tenir en compta
- Treball dels punts 1, 2,3 i 4 del model e2cat
- Com documentar els apartats de la memòria:
- Fixar objectius a partir dels resultats.
- Enfocament
- Desenvolupament
- Avaluació
- Revisió i millora
- Analitzar, puntuar i avaluar una memòri
- Treball pràctic a partir d’una autoavaluació e2cat de centre
3a Sessió: “Un bon avaluador e2cat coneix molt bé els processos d’E/A i el sistema d’indicadors del centre”
3.1 Eix 5 E/A. Què vol dir?
- Identificació de necessitats educatives i d’aprenentatge
- Disseny, innovació i planificació educativa
- Ensenyament, aprenentatge i planificació educativa
- Orientació educativa i acció tutorial.
3.2 Eix 6 del model e2cat
- Resultats estratègics, processos, innovació
- Resultats clau: Educatius, Persones ( alumnat, famílies, entorn, professorat), Econòmics i sostenibilitat i medi ambient.
4a Sessió: “Un bon avaluador sap molt bé com presentar el procés d’E/A i els indicadors de resultats del centre per poder-los avaluar”.
- Com elaborar la memòria de l’eix 5: Processos d’E/A, que és important i que cal tenir en compta.
- Com fixar els objectius, l’enfocament, el desenvolupament , l’avaluació i la revisió i millora de cada subeix.
- Com presentem els resultats? Eix 6 té un pes molt superior a la resta d’eixos cal presentar-ho molt bé: Indicar els indicadors que presentem : estratègics, clau, processos, persones, etc.
- Així com: Valor objectiu / assolit, Gràfics comparatius, Tendències, Anàlisi Causa- efecte
- Treball pràctic a partir d’una autoavaluació e2cat de centre. Elaborar una memòria de un eix i avaluar.
5a Sessió, No presencial: Avaluar uns eixos d’una memòria real, puntuar i destacar punts forts i àrees de millora.